Niderlandzka Arriva otrzymała zgodę na kursowanie swoich pociągów Flirt po Belgii
Arriva, firma transportowa z Niderlandów, opublikowała informacje o zakończeniu procesu homologacji swoich zespołów trakcyjnych Flirt. Po dokonaniu montażu systemu ETCS na pokładzie tych pojazdów, uzyskały one oficjalne dopuszczenie do ruchu na belgijskiej infrastrukturze kolejowej. To znaczący krok dla firmy, otwierający możliwość obsługi połączeń transgranicznych pomiędzy trzema krajami.
Po zamontowaniu systemu Guardia, twórcą którego jest Stadler, na pokładach ośmiu pojazdów Flirt, te zespoły trakcyjne przeszły udaną procedurę homologacji. System Guardia ma zaletę, że jest kompatybilny zarówno z krajowymi systemami bezpieczeństwa, jak i międzynarodowym systemem ETCS. Dzięki temu osiągnięto kolejny etap w modernizacji floty pociągów Arrivy.
Dzięki implementacji systemu ETCS, te pojazdy są teraz uprawnione do wjazdu na teren Belgii. W tym kraju ten system jest bowiem standardowo stosowany i wymagany. W przeciwnym razie w Niderlandach i Niemczech, należy stosować odpowiednio systemy PZB i ATB.
Michiel Cusell, dyrektor regionalny Arriva Limburg, wyraził swoje zadowolenie z tego rozwoju sytuacji. Zaznaczył, że wprowadzenie ETCS umożliwia teraz uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych łączących trzy kraje – Belgii, Niemiec i Niderlandów. W ten sposób możliwe będzie obsługiwanie trasy od Liège w Belgii, przez Maastricht w Holandii, do Akwizgranu w Niemczech.