Gorzów i okoliczne gminy w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych zmierzają ku poprawie infrastruktury rowerowej

Inicjatywa Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, która ma na celu stymulowanie sąsiednich samorządów do wspólnego pchania do przodu innowacyjnych koncepcji na swoim terytorium, jest teraz w centrum zainteresowania Gorzowa i jego sąsiednich gmin. Te obszary, które łączą się w ramach funkcjonalnej strefy miejskiej, mają wpływ na siebie nawzajem w różnych aspektach, takich jak edukacja czy gospodarka. Plan Gorzowa i regionu obejmuje rozwój infrastruktury rowerowej oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
W regionie Lubuskiem znajdują się cztery takie miejskie obszary funkcjonalne (MOF). Gorzowski MOF składa się nie tylko z samego Gorzowa, ale także z Bogdanka, Deszczna, Kłodawy, Lubiszyna, Santoka, Strzelce Krajeńskie, Skwierzyny, Witnicy i Kostrzyna nad Odrą. To właśnie mieszkańcy tych gmin codziennie dojeżdżają do Gorzowa na pracę lub naukę, tworząc silne więzi z tym miastem. Oprócz gorzowskiego MOF, w Lubuskiem mamy jeszcze trzy: Zielona Góra – Nowa Sól, Międzyrzecz – Świebodzin oraz Żary – Żagań. W regionie działa także dziesięć partnerstw samorządowych.
Podczas realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, Gorzów i dziewięć wspomnianych gmin mają prawo aplikować o środki unijne w wysokości 37 934 917 euro, co przeliczając na złotówki daje około 166,5 mln zł. Ta kwota jest już w planach tych samorządów, które intensywnie przygotowują się do pozyskania tych funduszy. Stawką dla każdego mieszkańca tego regionu jest 185 euro, podobnie jak w innych częściach Lubuskiego.